2016. április 26., kedd

Gumiabroncsokból nagyszerű kerti dekoráció

 Ezt a gyönyörű és különleges virágültetőt nemrég osztottam meg veletek a blog facebook oldalán és azóta is napi több levelet kapok vele kapcsolatban, így gondoltam egyszerűbb egy bejegyzés formájában válaszolni ezekre.

Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!





Mivel arról leírást nem találtam, hogy az eredeti szerző hogyan készítette, így én próbálok nektek hasznos tanácsokat adni.


Az első legfontosabb kérdés, amit sokan feltettetek az az összeillesztés.
Először is a tetőhöz használt faanyag körvonalait kell átrajzolni az abroncsra.
Fontos, hogy az abroncs alján és tetején a lyukak pontosan függőlegesek legyenek egymással, ehhez a tetején felrajzolt körvonalakat a gumi oldalán vízszintezővel vagy mérőszalaggal rajzoljuk át az aljára.
A gumikat egymáshoz csavarokkal rögzítjük, melyek végére anyacsavart rögzítünk.
Én a furatoknál a gumik közé egy vékony falapot is tennék.
Ha a lyuk nagyobbra sikerült és lötyög benne a gerenda,akkor a lyukak és gerenda közötti rést purhabos habbal töltsük ki.
Láttam egyébként olyan megoldást is, amiben a tetőtartó gerendák kívülről voltak a gumihoz csavarozva, így nem kellett az abroncsokat vágni, de az közel sem volt annyira szimpatikus, mint ez a megoldás.
A másik fontos kérdés a festés.
Az alapszínt egy egyszerű festék spray segítségével is felvihetjük, míg a mintát zománcfestékkel.
Fontos, hogy mindkét festék oldószeres és ne vízbázisú legyen.
Az autóiparban léteznek kimondott gumifestékek is, de gyanítom, hogy ez jóval költségesebbé tenné a műveletet.
A tetőszerkerkezet ezen a képen nagyon jól látszik.
Ez csak pontos tervezést, precíz mérést és összeszerelést igényel.
A faanyag gérbe vágása kikerülhető azzal, ha a tetőzsindelyt tartó rész helyett egy leszabott OSB lapból készítjük el, bár megéri egy gérvágó beszerzése, hiszen mindenképp szebb lesz így látványra.
Tetejére használhatunk cserepeket, zsindelyt vagy akár hullámlemezt is.

Azt hiszem minden féltett kérdésre válaszoltam,  hiszen ezekre voltatok a legtöbben kíváncsiak. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...