2016. augusztus 22., hétfő

Különleges ékszer szett érdekes alapanyagból

 A poszt nem lesz rendhagyó és nem egy boltban vásárolt darabbal szeretnék nektek eldicsekedni, hanem annál sokkal jobbat mutatok nektek, méghozzá azt, hogy hogyan tudsz te is ilyen szépségeket készíteni, akár fillérekből.

Régóta tervezem nektek bemutatni ezt az ötletet és, amikor egy fontos rendezvényre készültem, ahová nem volt olyan ékszerem, ami az alkalomnak megfelelt volna, tudtam, hogy eljött a megfelelő idő.

Szétnéztem azért az üzletekben miután elkészült a saját darabom és azt hiszem, bátran mondhatom, hogy most is spóroltam pár ezer forintot.
Sajnos családi okok miatt a rendezvényről lemondtam, de az ékszer ennek ellenére elkészült és nekem biztosan az egyik kedvenc darabom lett.



Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!





Kellékek:
Ragasztópisztoly
Festék spray
Körömlakk
Nyaklánc kapocs
Fülbevaló alap
Drót
Zsírpapír
Ragasztható strassz kövek


Először a nyaklánc alapot rajzoltam mag.
Ehhez egy rövid nyakláncomat a papíron kör formájúra rendeztem és filctollal a körvonalait körbepontoztam, majd összekötöttem a pontokat.
Az így megrajzolt kör köré megrajzoltam a nyaklánc formáját.








Berajzoltam a motívumokat.Ahogy azt a képen láthatjátok nem ragaszkodtam a formához teljesen, az csak inkább iránymutatónak szolgált.
Megrajzoltam a fülbevaló sablont is.
Ez a nyaklánc közepéből kiragadott kis részlet.
Fekete filctollal kiszíneztem azokat a részeket, ahová majd később a kövek kerülnek.
Ezeket a részeket nem kell megrajzolni majd a ragasztópisztollyal.
A sablonra kétoldalú ragasztószalaggal zsírpapírt ragasztottam. Kétoldalú ragasztószalag helyett - a zsírpapírt levágva - használhattok akár celluxot is, viszont fontos, hogy valamilyen módon mindenképp ragasszátok a sablont és a papírt egymáshoz, mert különben a zsírpapír nagyon csúszkálna munka közben a papíron.
Drótból levágtam egy darabot, majd a sablonon formára hajlítottam.
A munka legizgalmasabb része következett.Végre elkezdhettem rajzolni ragasztópisztollyal a nyakláncot, majd a fülbevalót.A rajzolást a drót végén kezdtem el, úgy, hogy körülbelül egy centiméteren a drótot is bevontam ragasztóval.
A ragasztópisztollyal való rajzolásnál nagyon fontos, hogy a ragasztópisztolyt ne nyomjuk a papírhoz, hanem egy kis távolságot hagyva a papírtól vezessük a ragasztópisztolyt, így szép egyenletes vonalakat tudunk azzal húzni.
Rajzolás közben, ha hibázunk, várjuk meg az elrontott rész teljes száradását, majd egy sniccer segítségével vágjuk ki azt és rajzoljuk újra.
A minta teljes száradást követően nagyon könnyen leszedhető a zsírpapírról.Festék spray használatával adtam színt az ékszereknek, mert ez volt a leggyorsabb megoldás és mert ezzel szeretek a leginkább festeni, de lehet használni akril festéket vagy akár körömlakkot is.
Festés előtt, ha szükséges kisollóval a kiálló részeket le tudjuk vágni.
Amikor a festék megszáradt, beragasztottam a köveket.
Ehhez a spirálok mellé nyomtam egy kevés ragasztót és a még forró ragasztóba belenyomta a köveket.
A fülbevaló alapot, hátulról a strasszhoz ragasztottam, amire előtte kettő darab ékszerkarikát rögzítettem.
Ékszerkarika hiányában drótot is használhattok, amit akár egy hurkapálca körül is meghajlíthattok.
A fülbevaló és a nyaklánc közepén lévő üres részt kitöltöttem ragasztópisztollyal, majd annak száradása után csillámos körömlakkal festettem le.
A drót két végét egy csavarhúzó szára körül visszahajtottam és egyik végére egy nyaklánckapcsot raktam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...