2016. december 1., csütörtök

Könyvből olcsó és különleges karácsonyi dekoráció

Tudjátok vannak azok az ötletek, amiket látsz valahol vagy fejben megszületnek és beleszeretsz, aztán gyorsan el is készíted és valahogy mégsem hozza a várt hatást.
Azt hittem számomra ez is egy ilyen ötlet lesz, hiszen bevallom őszintén, nem szeretem a könyvből készült dolgokat, sőt alapjában véve az olyan ötleteket, amiken látszik, hogy miből készült, de mondhatom, hogy ez az ötlet most megszületése után is egy szerelem darab marad.


Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!






Kellékek:
Könyv
Fekete kartonpapír
Fekete csillámos dekorkarton (opcionális)
Olló
Sablonok
Fekete szatén szalag
Ragasztópisztoly
Ragasztó stift

Kijelöltem a könyvben azt a részt, ami a karácsonyfát fogja kiadni.Ezt úgy tervezzétek, hogy minimum 200 oldal legyen, de ha több az sem baj.
Az utolsó oldalt megjelöltem egy papírdarabbal, hogy a hajtogatás hevében nehogy több legyen a munkám, mint amennyi valójában.
A lapot a felső sarkánál megfogtam és behajtottam a könyv közepéig.
A szélét alaposan lelapítottam.
A régi könyveknél nagyon vigyázzatok a hajtogatásnál, ugyanis, azoknál a lapok nagyon könnyen szakadnak.
Ennél a lépésnél gondolkoztam el, hogy mit is szeretnék valójában.
Pontosabban, hogy szeretném-e, ha a karácsonyfám mellett lenne e még valami motívum, mert akkor a lap alsó sarkát kellett volna behajtanom.
Aztán úgy döntöttem, hogy szeretném, ha lenne mellette még valami, így a lapot, ismét a könyv feléig hajtottam be.
Így viszont keletkezett egy kis felesleg a papír alján, amit egyszerűen csak visszahajtottam.Akit zavar, hogy az ott van, le is vághatja egy ollóval, de ez később a kész műnél nem fog majd látszani.
Ezeket a lépéseket az összes kijelölt oldallal elvégeztem.
Egészen pontosan 234 oldalt hajtogattam.
Ez így időigényesebbnek hangzik, mint amennyi valójában.
Ha belejüvönk nagyon rövid idő alatt meg lehet csinálni.
Aztán jött a tervezés fejben.
Nagyon sok lehetőség megfordult a fejemben, de mivel nem voltam biztos benne, hogy fog e tetszeni annyira a végeredmény, mint amennyire fejben tetszett, egyszerűbb motívumokat választottam.
Így lett hóember, füstölgő kéményű házikó és egy egyszerűnek nem mondható mikulás szán, amit mindenképp szerettem volna rá.
Lehetséges verzió volt még egy kis városka, angyalkák, manók, karácsonyfa, és emberek.
Sablont nem nyomtattam, hanem a kiválasztott motívumot megnyitottam a gépen és egy fehér lapot a monitorra helyezve, átrajzoltam azokat.
Amikor a rajzolással kész voltam kivágtam a motívumokat, majd átrajzoltam fekete kartonpapírra és abból is kivágtam.
Hópehely mintalyukasztóval  fekete csillámporos dekorkartonból hópelyheket vágtam ki, két különböző méretben.A dekorkarton helyett használhattok sima kartonpapírt is, mintalyukasztó helyett pedig sablont és ollót.
Fekete szaténszalagból masnit kötöttem, aminek a közepére strassz szalagot ragasztottam.
Alul az utolsó két lap hátulján dekorszalagot rögzítettem fel ragasztópisztollyal, amire egy ezüst csillámporos dekorkartonból kivágott hópelyhet ragasztottam.
a szalag felragasztásánál vigyázzatok, hogy ne húzzátok vele nagyon össze a lapokat!
A kartonpapírból kivágott motí
vumokat ragasztó stifttel ragasztottam fel a könyvre.
A karácsonyfára kivágott hópelyheket  és a masnit ragasztópisztollyal ragasztottam fel.
A könyv borítóját akár be is vonhatjátok valamilyen szép papírral.
Én nem tettem ezt meg, hiszen a könyvborítóm piros, amin ezüst csillagok vannak, így beleillik a karácsonyi hangulatba.
Leírhatatlan hangulata van ennek a dekorációnak, amit mindenképp érdemes elkészíteni és megtapasztalni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...