2017. január 26., csütörtök

Gumicukor házilag

Mint minden gyerekes Anyukának, nekem is nagyon fontos, hogy minél kevesebb méreg kerüljön be a konyhánkba és a gyerekek étrendjébe.
A gumicukor eddig számomra egy nagy ellenség volt, hiszen rengeteg mesterséges anyagot tartalmaz, viszont a gyerekeim mindennek ellenére imádják.
Kísérleteztem már nem egy recepttel, viszont egyik sem volt tökéletes, mindegyik inkább a zselés szaloncukorra emlékeztetett, mintsem a gumicukorra.
Viszont van nekem nem egy kedves Olvasóm, akivel már szinte baráti kapcsolatot ápolunk és egyik próbálkozásom alkalmával adott nekem egy tuti receptet, amit ki is próbáltam gyorsan, hiszen nagyon-nagyon egyszerű és végre olyan végeredményt sikerült elérni, amivel a család apraja is meg van elégedve. 


Így már nem csak a szaloncukrot és a chips-et készíthetem házilag nekik, hanem végre a gumicukrot is.

Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!





Alapanyagok:
1 dl szörp (én Piroskát használtam, de bármilyen jó)
1 dl víz
fél dl cukor
1 csomag  20 grammos Horváth Rozi zselatin
Szilikon forma

Legelső lépésként kimértem a cukrot, majd hozzáadtam a zselatint.
Én már több fajta zselatint is kipróbáltam, de biztos vagyok benne, hogy ezentúl csakis ebből a fajtából fogok gumicukrot készíteni.
A cukrot és a zselatint alaposan összekevertem.Én most sima kristálycukrot használtam, de ki fogom próbálni barna cukorral is a receptet.
Kimértem az 1 dl szörpöt és hozzáadtam a szintén 1 dl vizet.
Ha van házi szörpöd, abból biztosan még finomabb gumicukrokat készíthetsz és még egészségesebb is lesz a végeredmény.
A szörphöz hozzáadtam a zselatinos keveréket és összekevertem az alapanyagokat, míg egy csomómentes egynemű anyagot nem kaptam.
Tűzhelyre tettem, majd folyamatos kevergetés mellett felforraltam az alapanyagokat.Ahogy felforrt, egyből le is vettem a tűzhelyről és már jöttek is az érdeklődő aprólábúak, hogy mik ezek a nagyon finom illatok.
A felforralt egyveleget szilikon formába töltöttem.
Ha ti is úgy jártok, mint én, hogy a gumicukrok teteje ilyen fehér habos lesz, egy késsel húzzátok le azt a részt és legközelebb ne forraljátok olyan sokáig a zselatinos keveréket! :D


A szilikon formát egy tálcára tettem és egy szögletes formájú műanyag edénnyel fedtem le, így tettem be a hűtőbe és hagytam megszilárdulni.
Ilyen hidegben kitehetitek az erkélyre, ablakba is hűlni, de akár szobahőmérsékleten is megdermed, viszont az úgy sokkal tovább fog tartani.
Hűtőben nekem körülbelül egy óra alatt elérte a gumicukor állagot.


Amikor kész lett a málnás gumicukor és ki tudtam végre szedni a szilikon formából, gyorsan készítettem egy adag narancsos gumicukrot is, amihez narancs ízű szörpöt használtam.


Mivel sajnos a várva-várt gumicukor formáim késve érkeznek és ez a szív forma túl nagynak bizonyult, ahhoz, hogy egyben oda adjam a gyerekeknek, éles késsel ketté vágtam a kész gumicukrokat.
Ha semmilyen szilikon formád nincs otthon, akkor egy műanyag tálba is töltheted a zselatinos keveréket, majd, amikor kihűlt, éles késsel felkockázva már is kész a kocka alakú gumicukrod.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...