2017. február 27., hétfő

Készíts öblítőt házilag

Nemrég sajnos mosógép cserére kellett adnunk a fejünket, hiszen  a régi mosógépünkkel már nagyon sokszor volt gond és sokszor hagyott cserben, így nem volt más választásunk,  meg kellett válnunk tőle.
Jó dolog ebben az egészben az, hogy még az új mosógép megérkezése előtt, szembesültem vele, hogy milyen károkat is tud okozni az öblítő a mosógépben, hiszen annak maradványai végig le voltak rakódva a mosógép belső részeiben, csöveiben, a mosószerrel együtt.
Pedig mindig törekedtem a minőségi szerek használatára, de úgy látszik ez nem volt elég, így arra jutottam, hogy ki kell valami más opciót találnom, hogy a ruháim mosás után frissek és illatosak legyenek.


Sokan ajánlották a mosóparfümöt, de mivel nincs a közelemben nagyobb áruház és két pici gyerek mellett, illetve egy férj mellett, akinek van munkásruhája, itthoni ruhája, itthoni munkásruhája és utcai ruhája is, szinte minden este összegyűlik egy adag ruha, így elég sűrűn kellett volna átmennem a szomszéd városban lévő nagyobb áruházba, hogy beszerezzem a mosóparfümöt, amihez nem volt kedvem, illetve annak összetevőitől is tartottam kicsit a két gyerek miatt.
Aztán elkezdtem kutakodni a témában és hirtelen megvilágosodtam, hogy milyen egyszerű és olcsó is házilag öblítőt készíteni.
Ha érdekel a folytatás olvass tovább!


Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!







Arra magamtól is gondoltam, hogy az illatot talán illóolaj segítségével fogom biztosítani a ruhának és sejtettem, hogy talán ecetre is szükségem lesz, hiszen azt már több ismerőstől hallottam, hogy nem használnak öblítőt, hanem helyette sima ecetet tesznek az öblítőtartályba, amivel nincs is probléma, de attól nem lesz illatos a ruha.
Én pedig imádom, ha a frissen mosott ruha, illatfelhőben úszik.
Azt viszont nem gondoltam volna, hogy ezen a két hozzávalón kívül már csak vízre lesz szükségem.
Én sima 10 %-os ételecetet használtam, de ehelyett használhattok akár bio almaecetet is.

Láttam olyan receptet is, ahol illóolaj helyett, hajbalzsamot írnak, de szerintem az ugyanúgy, mint az öblítő, lerakódhat a gép belsejében.


 Mivel mindenem volt itthon, a kutatást, hamar tett követte és gyorsan ki is kutyultam az én öblítőmet.
Először 9 dl vízhez adtam hozzá 1 dl 10 %-os ecetet.
A két folyadékot összekevertem.

Utána vanília és orchidea illóolajat adtam a vízhez.
Ennél a lépésnél kísérleteztem kicsit és addig-addig csepegtettem az ecetes keverékbe az illóolajakat, míg el nem értem a nekem tetsző illatkeveréket és el nem fedte teljesen az ecet illatát.
Körülbelül egy negyed üveg illóolajat használtam el.
Egy fakanállal elkevertem az illóolajakat a vízben.
Végül a keveréket egy kiürült öblítős flakonba töltöttem át, aminek leszedtem a címkéjét és alkoholos filccel ráírtam, hogy mi is van benne, így ha véletlen valaki megfosztana engem a mosás örömétől, tudja hol találja. :D

A házi öblítőt ugyanúgy használtam, mint a bolti öblítőt, egy különbség van csupán, amire figyelni kell, méghozzá az, hogy minden használat előtt fel kell rázni a flakont.
A ruháim finom illatosak és a mosógépben sem okozok kárt minden mosás alkalmával.
Mindenképp megéri kipróbálni, használni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...