2017. február 16., csütörtök

Polcdarabból különleges faldekor

Egy ideje ismét nagy munkában vagyunk, hiszen a gyerekeket külön szobába költöztettük, ezáltal mi is másik szobába költöztünk és sajnos a hatalmas gardróbszekrényemnek helyhiány miatt leáldoztak.
Már csak a mérete miatt is rengeteg bútorlap tulajdonosa lettem így, de mivel tárolni így sem tudnám, csak a polcokat tartottam meg belőle.
Az első darab új életre is kelt egy gyönyörű faldekor formájában.


Nagyon különleges lett szerintem és a legjobb, hogy mindenem volt itthon hozzá, így egy forintot sem költöttem rá, de még ha kellett is volna pár száz forintos anyagköltsége van csak.

Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!





Kellékek:
Bútorlap
Színes papír (bármilyen papírt használhattok, én vastagabb csomagolópapírt használtam)
Olló
Akril festék
Csiszolópapír
Fekete kartonpapír
Ecset
Ragasztó stift

Első lépésként a sablont készítettem el.
Ehhez megnyitottam a sablonom képét a laptopon és felnagyítottam a kívánt méretre, majd, a monitort lefektetve átrajzoltam a sablont.
Mivel nem volt elég nagy a papírom, ezért egy másikat ráhelyezve, folytattam a minta rajzolását.
Így megspóroltam magamnak a nyomtatást és A4 méretnél nagyobb sablonokat is tudok készíteni.
Amikor a rajzolással kész voltam, kivágtam a mintát és átrajzoltam a fekete kartonpapírra, majd ebből is kivágtam a formát.
A polcdarabot alaposan megcsiszoltam és portalanítás után akril festékkel lefestettem.
Fontos az alapos csiszolás, különben az akril festék nem fog megtapadni a felületen.
A festést pedig inkább több vékony rétegben végzed el, hogy ne legyen csúnya csíkos a festés.
A csomagolópapírból négyszögletes darabokat vágtam le és félbehajtottam.
A félbehajtott négyzet darabokból fél szív formákat vágtam ki különböző méretekben.
Ezzel a technikával vágva a szíveket , igazán gyorsan kivághatod azokat.
Kicsi és közepes szívekből  sokat, míg a nagyobbakból csak pár darabot vágtam.
Amíg ezeket kivágtam az akril festékem meg is száradt.
Arra figyelj, hogy a szív közepe, a papír közepe legyen különben a fél szív formák csak fél szívek maradnak.
Az alapot a földre fektetve, megterveztem az elrendezést.


Amikor biztos voltam benne, hogy elég mennyiségű szívet vágtam ki, felragasztottam a női alakot ragasztó stifttel.


Ha esetleg folyékony ragasztót használsz nagyon óvatosan bánj vele, mert a kifolyt ragasztó a kész képen még száradás után is nagyon csúnyán mutat, de ha mégis így jársz száradás után egy vékony ecsettel javítsd ki a foltokat.


A szíveket szintén ragasztó stifftel ragasztottam, úgy hogy a félbehajtott szívek egyik oldalát ragasztottam csak fel az alapra, így egy 3D-re emlékeztető hatást értem el.


Mivel én nagyon nem szeretem furkálni a falat, ezért nem szereltem rá képakasztót, hanem univerzális szilikonragasztóval fogom felragasztani, de a rögzítését meg lehet oldani képakasztóval, ennek hiányában akár egy fém üdítős dobozról  leszedett nyitót is felcsavarozhatsz rá.


Az ilyen ötleteknél sokszor felmerül a takarítás kérdése, és hogy vonzza a port.
Ennek  megoldására ajánlom a lakk sprayt, amivel lefújva könnyebben takarítható lesz a kész mű és tartósabb is, valamint a port sem fogja annyira vonzani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...