2017. május 28., vasárnap

Dohányzóasztal új élete

Régebben egy vásárlás alkalmával szerettem bele ebbe a dohányzóasztalba és mivel meglepően jó volt az ára is, így azonnal megvettem.
Sajnos hamar bebizonyosodott, hogy az ára a minőségét tükrözi, hiszen folyamatosan kimozdultak a lábai és csavarozhattuk újra.
Egy idő után ezt meg is untuk és az asztal kikerült a nappali szélére.
Sajnáltam, de eredeti formájában használhatatlan volt, viszont már nagyon untam kerülgetni és nem nézett túl jól ki az új helyén, így két opcióm volt:
- vagy érzékeny búcsút veszek tőle végleg
- vagy kitalálom milyen formában maradhatna  tovább „velem”


Közben régóta él a fejemben egy faldekor.
Eredeti elképzelésem szerint egy régi ablakot ragasztottam volna körbe led szalaggal, aminek egy szép papírral bevont parafalap lett volna a háttere.

Egyszer amikor épp azon gondolkoztam, hogy mit kezdjek az asztallal, beugrott, hogy egy kis átalakítással készülhetne belőle hasonló faldekor, így a tettek mezejére léptem és a képen látható világítós, fényképes faldekor született, amiből az én drága férjem is kivette a részét.

A mai bejegyzésemmel téged is arra szeretnélek inspirálni, hogy ne dobd ki egyből a régi, megunt tárgyaidat, hanem gondold újra!

Ha érdekel a folytatás olvass tovább!


Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!





Ez volt az én régi asztalom, ami nagy sajnálatomra eredeti funkciójában nem működött.
A munkát a lábak kiszerelésével kezdtük, mivel épp egy pár hete ragasztottam be mindent ragasztóval, így ez most egy kicsit nehezebb volt, de azért megoldottuk és rá kellett jönnünk, hogy ez sem lett volna egy túl tartós megoldás arra, hogy ne jöjjenek ki a lábak a helyükről.A gond az, hogy nagyon kicsi a menetes rész, így igazából nem volt hol bent maradnia azoknak és nálunk a két gyerek mellett folyamatosan mozgatva volt az asztal.
Mivel épp május elsején jött egyébként az átalakítás ötlete és semmi nem volt nyitva, maradék fadarabokat használtunk a keret elkészítéséhez.
Ehhez az asztal eredeti menetes részét használtuk, mivel a falon nem lesz mozgatva, ez is el fogja bírni.
Leszabtuk a fákat az asztal méreteinek megfelelően, becsavaroztuk az asztal eredeti menetibe, majd  egymáshoz is hozzácsavaroztuk.


A hátlapnak farostlemezt szabtunk méretre.

Amikor összeállt a keret a fadarabokat leszedtük, alaposan megcsiszoltuk és fekete festék spray-el fújtuk színre.
A hátlapot szintén fekete festék spray-el fújtuk le.

A festék száradása után visszacsavaroztuk a keretet és ragasztópisztollyal led szalagot ragasztottunk rá körben a belső peremre.
A hátlapot két részre osztottuk, egyik része a virágminta mögött lesz, míg a másik része a fénykép mögött.A virágminta mögé led szalagot ragasztottunk ragasztópisztollyal.
Ezeket feldaraboltuk és ragasztás után összeforrasztottuk.
A kép mögötti részre kétoldalú ragasztócsíkokat ragasztottunk.

Volt még itthon a szép, ezüstösen csillogó csomagolópapíromból, így a kétoldalú ragasztószalagra ezt helyeztem fel, vigyázva arra, hogy ne gyűrődjön.
Volt a gyerekekről A4 méretű fényképem, aminek az aljából picit levágtam és a hátoldalára kétoldalú ragasztószalagot ragasztottam.
Kimértem a fénykép helyét és felragasztottam a helyére.
Összeszerelés után már csak a helyét kellett kitalálni és rögzíteni a falra, amihez egy régi konyhabútorról levett szekrény akasztókat használtunk.











Már ebben a formában is imádtam az új faldekort, de számomra az ezüst-fekete kombó nappali fényben túl egyhangú volt, így egy pár lepkével, pillangóval tovább tuningoltam kicsit, amiket ragasztópisztollyal rögzítettem.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...