2017. november 27., hétfő

Karácsonyi álló gömb dekoráció

Engem már nagyon rég elkapott a karácsonyi láz, hiszen én már júniusban karácsonyfát díszítettem egy -sajnos az idén nem megvalósult projekt- miatt.

Azóta sem volt affinitásom ahhoz, hogy elpakoljam a kész modelleket, így a karácsonyi hangulat az nem hagyott alább.
Elég nehéz is volt visszafogni magam, hogy ne kezdjelek el benneteket már szeptemberben karácsonyi modellekkel bombázni.

Na de végre eljött az az idő, amikor már minden félsz nélkül megmutathatom a kedvenceim.

Ez az egyik, amit egyszerűen imádok és már nagyon régóta terveztem az elkészítését.



Ebben a modellben is az a legjobb, hogy nem kell nagyon-nagy összegeket befektetni az elkészítéséhez mégis egy különleges és gyönyörű szépséget tudtok alkotni.

Nálam biztos, hogy hosszú évekig az egyik központi helyet fogja kapni a lakásban, mert egyszerűen imádom.

Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!





Kellékek:
Hungarocell gömb (az enyém 6cm átmérőjű volt mindössze)
Fenyőboa
Ragasztópisztoly
Újságpapír
Fahenger (barkácsboltban kapható, ám az enyém egy régi babaágy darabja)
Kaspó
Csípőfogó
Dekorációs kellékek



A fenyőboát egyforma darabokra vágtam fel csípőfogóval.
Kb. 10 centiméteres darabokat vágtam le, így kb. 10 m boára volt szükségem, aminek darabját egy nagyobb áruházban 300 forintért vettem.
A levágott darabok hegyesebb végeiről az alsó szálakat letépkedtem, így könnyebb beletűzdelni a hungarocellbe.
A levágott darabokat beletűzdeltem a hungarocellbe.
Először a gömb közepére, majd úgy haladtam fölfelé.
Amikor kész voltam az egyik oldallal, átfordítottam a gömböt és a másik oldalt is körbetűztem.
Az alján egy kis részt kihagytam, hogy a fa hengert bele tudjam szúrni.
Amikor az egész gömböt teletűzdeltem a boával, beszúrtam a fa hengert.
Ezt egy határozott mozdulattal végeztem el és közben végig egyenesen tartottam a hengert, nem mozgattam.
Amennyire csak tudtam belenyomtam a hengert a gömbbe, így fixen áll rajta a gömb és ragasztani sem volt szükséges.
Ha mégis ragasztani szeretnénk, ugyanígy szúrjuk be a hengert, majd vegyük ki, nyomjuk rá a ragasztót és helyezzük vissza a gömbbe.
A ragasztó száradásáig tartsuk meg a hengert!
A kaspó közepére ragasztópisztolyból ragasztót nyomtam, majd beleállítottam a gömböt.
A ragasztó száradásáig megtartottam azt.
Következő lépésként újságpapírt összegyúrtam gombóccá.
Mindig kérdezitek egyébként ilyen álló gömbös dekorációk kapcsán, hogy mivel rögzítsétek a kaspóba a rudat.
Számomra ez a legszimpatikusabb megoldás, hiszen nem kell sem beton, sem gipsz, sem egyéb anyag keverésével illetve száradásával bajlódnunk...
... az újságpapírt ily' módon összegyűrve és a kaspóba szorosan beletömködve tökéletesen megtartja még az ekkor gömbdekorációt is.
Egy hópehely gyöngyöt felfűztem kötöződrótra, majd a drótot egy toll segítségével spirál formára tekertem, majd a tollról levéve széthúzogattam azt.
Az újságpapírt eltakarásához szintén a feldarabolt boát ragasztottam fel, majd erre dekorációs kellékeket ragasztottam ragasztópisztollyal, illetve beszúrtam közé a drótos hópelyhet
is.
A gömbre a hópelyheket és egyéb dekorációs kellékek szintén ragasztópisztollyal rögzítettem.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...