2017. december 22., péntek

Karácsonyfadíszek házilag egyszerű alapanyagokból

Mint azt már említettem nektek, sokszor hallom ismerősöktől, barátoktól, rokonoktól, hogy "vennem kell új díszeket a karácsonyfára".
Nekem ilyenkor mindig az a kérdésem, hogy miért?
Hiszen annyi mindenből és olyan egyszerűen lehet karácsonyfadíszeket alkotni, hogy teljesen felesleges dolog rá költeni.
Ráadásul a karácsonyfa felöltöztetése, jelenléte az, ami megkoronázza ezt az ünnepet, úgyhogy ennek kellene leginkább a kezünk nyomát viselni, illetve ennek kellene lennie a legkülönlegesebbnek, ennek kellene leginkább a mi személyiségünket, ízlésünket, kretívitásunkat tükröznie.


Kellene még egy pár gyors ötlet a teljes karácsonyi hangulathoz?
Karácsonyi dekoráció gyorsan, egyszerűen és olcsón.


És akkor még a két legfontosabb dolgot nem is említettem.
Az egyik az, hogy ha ebbe a gyerekeket is bevonjuk, hatalmas öröm lesz számukra, hogy a saját kezük által készítette díszek kerülnek fel a fára.
Sokkal de sokkal nagyobb öröm lesz számukra, mint ha bolti díszeket aggatnának fel.

És akkor másodikként ott vannak a piszkos anyagiak.
Bizonyára mindenki tisztában van azzal, hogy milyen drágák a boltokban található karácsonyfadíszek, ráadásul amelyek már egy kicsit is különlegesebbek, tényleg horror áron 
kaphatóak.





































Most például többek között én olyan egyszerű ötleteket fogok mutatni nektek, hogy hogyan tudsz egyszerűen újságpapírból, műanyag labdákból, krepp papírból vagy akár a régi karácsonyfadíszek újragondolásával szép és különleges díszeket készíteni.

Ha egy kicsit is elengeded a fantáziád tényleg ilyen egyszerű alapanyagok felhasználásával is fel tudod öltöztetni a karácsonyfádat, anélkül, hogy nagyobb összeget beruháznál erre.

























Én először a régi karácsonyfadíszeimet gondoltam újra.
Ehhez nem volt másra szükségem csak egy beltéren is használható festék srpay-ra és némi csillámporra, illetve kisebb méretű üvegekre.
Szeretem a fehér és az ezüst színt együtt, sőt mi több mindig ezekben a színekben öltöztetjük fel a fát, így természetesen most is ezekben a színekben gondolkoztam.
Túldíszíteni sem szerettem volna, viszont mindenképp az volt a cél, hogy különleges legyen.
A végeredmény számomra szerelem.

A gömböket egy üvegre állítottam, majd lefújtam az egyik oldalát két vékony rétegben.
Amikor megszáradt a festék megfordítottam a gömböt, festettem a másik oldalát is két rétegben és rögtön utána a még meg nem száradt festékbe felülről csillámport szórtam.
Ha csak egy rétegben fested le a különböző színű gömböket, gyönyörű pasztell színeket tudsz produkálni.


A következő díszekhez a gyerekek műanyag labdáiból vettem el egy párat.
Tudjátok ezek azok a színes labdák, amiből ilyen 50-100 darabos csomagokat lehet venni.
Már az én gyerekeim rég nem labdatengereznek, de ezeket a labdákat nem volt szívem mind kidobni, mert már akkor megfordult a fejemben, hogy majd egyszer még akár karácsonyfadíszek is lehetnek.
Most sikerült megvalósítanom ezt az ötletet és a még megmaradt labdák is hasonló sorsra fognak jutni.
A hópaszta receptemmel egy igen különleges dísz lett belőle, ami ráadásul még úgy is csillog, mint az igazi hó.

A régi törött díszek akasztóját mindig elpakolom.
Ez most nagyon jól jött nekem, hiszen ezeket ragasztópisztollyal fel tudtam ragasztani ezekre a labdákra.
Akril festékbe finomszemcséjű háztartási sót kevertem.
Annyi sót kevertem a festékbe, hogy egy sűrű, de még kenhető masszát kaptam.
Ezzel bepacsmagoltam a labdákat egy vastagabb rétegben.

Egy kartondoboznak kivágtam az oldalait, majd egy hurkapálcára felfűztem a díszeket és így fellógatva hagytam azokat megszáradni.
A felesleges festék le fog folyni, de ne ijedjetek meg, ha elég sűrű pasztát csináltatok, a kellő mennyiség rajta marad.
Hamarabb meg fog száradni, mint gondolnád.

A következő dísz az, amihez hasonlót már többször is csináltunk a gyerekekkel, viszont most Anya egy kicsit tovább fejlesztette és igazán különleges lett a végeredmény szerintem.
Talán a most mutatott díszeim között ez a legkülönlegesebb és mégis ehhez használtam fel a legegyszerűbb alapanyagokat, mint például újságpapír, krepp papír és némi organza.
Ez tényleg egy filléres, de ütős kis dísz lett szerintem.

Nagyméretű napilap lapjaiból (kb. 3-4 db) labdát formáztam, majd ezeket krepp papírba is becsomagoltam.
Addig tekertem a labdát krepp papírba, míg az újságpapír betűi már nem látszottak át.
Aztán kapott két réteg organzát is.
Az organzából levágtam két akkora darabot, ami betudtam csomagolni a gömböt, majd a tetején egy fehér fonallal elkötöttem.
Ezt még egyszer megismételtem.
A gömb tetejére egy dekorszalagból készült masnit ragasztottam, aminek a közepére még egy hópelyhet is raktam.

A következő annyira egyszerű ötlet, hogy tényleg mindenki el tudja készíteni, mindemellett tényleg fillérekből elkészül és a fán mégis nagyszerűen mutat majd.

Krepp papírból levágtam egy körülbelül 5 cm széles csíkot, majd masnit formáztam belőle és a közepét elkötöttem egy fonallal.
Strassz szalagból levágtam egy sort, majd ezt a közepén körberagasztottam.
A hátuljára egy kis darab vékony drótot rögzítettem, így az ágakra könnyen lehet rögzíteni.

Talán az összes közül ez a legnehezebben elkészíthető dísz, de ez sem egy nagy őrdöngősség és még csak különleges hozzávalókra sincs szükségünk az elkészítéséhez csak egy kis organzára és nagy méretű gyöngyre vagy kisméretű hungarocell gömbre.

Az organzóból levágtam egy darabot, majd középen összefogtam azt.
Miután összefogtam, félbehajtottam és a tetején fonallal elkötöttem.
A felső részt le is vághatjátok, de ha hosszában félbevágjátok, kis gallérka lesz belőle az angyalkának.
Ragasszátok rá a gyöngyöt ragasztópisztollyal.

Az organzából most egy keskenyebb csíkot vágtam le, amit szintén összekötöttem fonallal a közepén.
Ezt a gyöngy aljához hátulról ragasztópisztollyal rögzítettem.
Kapott még egy dekorszalagból készült masnit a nyakába.
Egy gémkapcsot kihajtogattam, félbevágtam, majd a hátán ragasztópisztollyal rögzítettem, ez lett az akasztója.

Utoljára levezetésképp egy tényleg pár másodperces ötletet mutatok neked, ami szintén fantasztikusan fog mutatni a fán.

Organzából levágtam egy nagyobb darabot, majd a közepén elkötöttem egy fonallal, végül pedig egy sor strassz szalagot tekertem körbe a közepén és rögzítettem ragasztópisztollyal.



















Remélem tetszenek a díszek és ezentúl te is örömmel fogod készíteni őket. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...